פרופ' יואב דותן: "יכולנו להביא מתווה פשרה"

    שטח משפטי No Comments on פרופ' יואב דותן: "יכולנו להביא מתווה פשרה"

    פרופסור יואב דותן, הפקולטה למשפטים באונ’ העברית בראיון לעו"ד נתנאל לאופר ב'שטח משפטי': "המהפכה התקיימה ב-92’, אז חוקקו את חוק כבוד האדם וחירותו. המהפכה לא קרתה השנה. כעת ביהמ"ש נמצא בעמדה לא נוחה. מצד אחד העתירה תלויה ועומדת על כל מורכבותה ומצד שני לוח הזמנים צפוף מאוד בשל פרישת שופטות. דילמה לא פשוטה"

    צילום: האוניברסיטה העברית
    9:04
    02.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on בניגוד לדעה הרווחת: למה באמת היהודים לא עלו לארץ לפני השואה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    פרופסור יואב דותן, הפקולטה למשפטים באונ’ העברית בראיון לתוכנית ’שטח משפטי’ בהגשת עו"ד נתנאל לאופר, על פסק דין העליון בעתירה נגד חוק הסבירות: "אני לא נכנס לספוקולציות, אני לא חושב שזה רציני להגיב על פסקי דין לפני פרסומם ולפני חתימתם. גם ע"פ הפרסום המקורי הכל עדיין יכול להשתנות".

    לדבריו: "המהפכה התקיימה ב-92’, אז חוקקו את חוק כבוד האדם וחירותו המהפכה לא קרתה השנה. כעת ביהמ"ש נמצא בעמדה לא נוחה. מצד אחד העתירה תלויה ועומדת על כל מורכבותה ומצד שני לוח הזמנים צפוף מאוד בשל פרישת שופטות. דילמה לא פשוטה. אי אפשר להזיז שופטות שכבר ישבו בהרכב. הפתרון היחיד הוא רק ע"י שינוי חקיקה שתאריך את היעד למתן פסק הדין בעוד 3 חודשים".

    עוד אמר: "אם לוח הזמנים לא היה כל כך צפוף אני מניח שיכלנו להגיע למתווה פשרה שתצמצם את החוק אבל תמנע את פסילתו. זה לא סוף העולם אם החוק ייפסל. מצד שני לא יקרה כלום גם אם בית המשפט יימנע מלהתערב".

    האזינו



    0 תגובות